Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Magabiztosság lépései

2009.06.03

           Magabiztosság lépései

 

 

1. Öltözködj feltűnően!

Habár nem a ruha teszi az embert, nagyban meghatározza, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Senki sincs annyira tudatában a testednek, mint Te magad. Éppen ezért az, hogy mit viselsz, észrevétlenül is kihat a jóllétedre, és befolyásolja azt is, hogyan viselkedsz, beszélsz másokkal.
Használd ki tudatosan a megjelenés pszichés hatásait! Néha elég egy-két apróság is: manikűr, frissen mosott és beszárított haj, egy lehelletnyi smink… Éppen annyi, amennyi a jól ápolt, "karban tartott" megjelenéshez kell.
Az öltözködésben a szabály pedig: "költs kétszer annyit, vegyél fele annyit" - vagyis igyekezz a ruhatáradat minőségi, igényesebb darabokból összeállítani. Habár ezek a kiadások az adott pillanatban "szívszaggatónak" tűnnek (mennyivel jobb lenne megvenni ugyanannyiért azt a három toppot!), a befektetésed megtérül! A minőségi darabok kiválasztásánál törekedj a divaton túlmutató ruhadarabokra - ezeket hosszú évekig hordhatod majd, kifogástalan állapotban (amikor az a három top már réges régen szétesett a sok mosástól…).
A megjelenésed nem attól lesz feltűnő, hogy harsány színeket vagy extrém szabású ruhákat viselsz -
hanem akkor, ha az eleganciáddal és választékos megjelenéseddel minden tekintetet magadra irányítasz!

 

2. Szaporábban!

Az egyik legjobb módja, hogy megismerj egy embert az, ha megnézed, hogyan jár - lassan és álmosan? Vagy épp energikusan? Tétován? Meglepően hangzik, de a szaporább sétatempó magabiztosságot sugall. Aki siet valahová, az egy fontos ember, hiszen sok a teendője, sok emberrel kell találkoznia, elfoglalt - a szapora léptek ezt a benyomást keltik másokban. Még ha nincs is semmi sűrgős elintéznivalód, gyorsíts a lépteiden (ami persze nem azt jelenti, hogy nagyobbakat is kell lépned, az ugyanis nem túl nőies…)! Ha 25%-kal növeled a tempót, máris magabiztosabbnak tűnsz majd!

 

3. Húzd ki magad!

Az előzőekhez hasonlóan, a tartás is sokmindenről árulkodik. Aki behúzott vállakkal, lógó orral meghúzódik, arról minden sugárzik, csak épp a magabiztosság nem… Húzd ki magad, emeld meg egy kicsit a fejedet és próbálj meg szemkontaktust létesíteni másokkal! Gyakorold a megfelelő testtartást a tükör előtt! Már ettől is, automatikusan magabiztosabbnak érzed majd magadat, és így mások is értékelni fognak, figyelni fognak Rád!

 

4. Személyes reklám


.

A legjobb módja, hogy megtapasztald a magabiztosságot az, ha meghallgatsz egy motivációs beszédet - erre azonban sajnos igen kevés alkalom és mód nyílik. A legjobb, amit az ügy érdekében tehetsz, ha írsz magadnak otthon egy 30-60 másodperces kis szöveget, amelyben az erősségeidet és a képességeidet méltatod. Akár a tükör előtt, hangosan, vagy a fejedben "lejátszva" is gyakorolhatod, esetleg a zuhany alatt (olyankor kevésbé zavarbaejtő a saját hangodat hallani). Bármikor, amikor szükséged van egy kis "szíverősítőre", elmondhatod magadnak ezt a kis "reklámszöveget", hogy emlékeztessen az erősségeidre!

 

5. Adj hálát!

Amikor túlzottan koncentrálsz arra, hogy mit szeretnél, az agyad sokszor kreál indokokat, hogy miért nem valósíthatod meg azokat. Ez pedig ahhoz vezet, hogy folyton leértékeled magad és a gyengeségeiddel szembesülsz. A legjobb módja, hogy ezt elkerüld az, ha minden nap hálát adsz! Este gondold végig a sikereidet, az egyedülálló képességeidet, szeretteiddel való kapcsolatodat, a jó pillanataidat, szóval minden apró kis örömödet - és légy hálás ezekért a dolgokért, engedd, hogy átjárjon a jóleső érzés! Meg fogsz lepődni, ez mennyire ösztönzőleg hat!

 

6. Bókolj!

Amikor negatív érzéseink vannak saját magunkkal kapcsolatban, ezeket az érzéseket gyakran vetítjük ki másokra - ezekből születnek a különféle rosszindulatú pletykák és áskálódások. Hogy megtörd ezt a rossz szokásodat, hangolódj át inkább mások dícséretére! Utasítsd vissza, ha valaki be akar vonni a rosszindulatú pletykákba, Te inkább dicsérd és méltasd a többieket. Észre fogod venni, hogy nem csak magabiztosabb leszel, de népszerűbb is! Ha másokban a jót keresed, magadban is hamarabb megtalálod.

 

7. Ülj az első sorba!

A legtöbb ember, ha egy előadást hallgat, vagy beül valahova, önkéntelenül is igyekszik a hátsó sorokban letelepedni. Az emberek többsége azért szeretne minél hátrébb ülni, hogy ne vegyék észre, ne keltsen "feltűnést". Ez pedig a magabiztosság hiányára utal. Azzal, hogy az első sorba ülsz, erősíted a magabiztosságodat, ráadásul a fontos emberek - akik a pulpitus másik oldaláról beszélnek hozzád - előbb észre is vesznek!

 

8. Szólalj fel!


.

Az emberek többsége nem szeret felszólalni, mert azt gondolják, az emberek kinevetik majd őket, ha valami butaságot mondanak, vagy ez alapján ítélik majd meg ôket. Ez a félelem azonban alaptalan - az emberek sokkal megértőbbek, mint azt gondolnánk! Sőt, a legtöbbjüknek hasonló félelmeik vannak. Ha rábírod magad, hogy felszólalj, nem csak a nyilvános szereplésben tehetsz szert rutinra, de a saját gondolataiddal is tisztába kerülsz, és még a társaid is vezető egyéniségként fognak Rád tekinteni!

 

9. Elő a súlyzókkal!

Ahogy a ruházkodásod, úgy a testi megjelenésed is döntő fontosságú. Ha nem érzed jól magad a bőrödben, mert épp felszedtél néhány kósza kilót, úgy érzed, kevésbé vagy vonzó, energikus és magabiztos. Járj el edzeni! A sport és a fizikai aktivitás formába hoz, energetizál, és a közérzeted jelentős javítása mellett hatalmas sikereket élhetsz át! Nem utolsó sorban pedig, a reggeli edzések annyi pozitív energiával látnak el, hogy az egész napodat erre alapozhatod!

 

10. Tegyél hozzá!

Annyira el vagyunk foglalva a saját vágyainkkal és törekvéseinkkel, hogy alig vesszük észre a többi embert, és sokszor eszükbe se jut, hogy tetteink kihatással vannak másokra is. A saját céljaid mellett figyelj oda arra is, Te milyen hatással vagy a Téged körülvevő világra! Ha hozzájárulsz a környezeted - legyen ez akár emberi, akár tárgyi környezet - építéséhez és formálásához, elnyered az emberek megbecsülését, és Te magad is jobb emberré válsz. Ezáltal pedig joggal érezheted úgy - Tiéd a világ!