Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


12 tipp stressz ellen

2009.05.21

12 TIPP stressz ellen

1. Írjuk fel egy lapra a stresszt kiváltó lehetséges okokat. Ha tehetjük, kerüljük el ezeket a helyzeteket. Már ez is óriási lépés a stressz leküzdésében. Ezekben a szituációkban tudatosan próbáljunk meg nyugodtak maradni.

2. Nagyon fontos a testmozgás! Kerékpározással, sétálással, futással vagy úszással le tudjuk vezetni a feszültséget. A fizikai aktivitás felszabadítja a lelket, boldogabbá és magabiztosabbá tesz. Nem utolsósorban pedig segít abban is, hogy éjszaka jól tudjunk aludni!

3. Szakítsunk időt a barátainkra, szeretteinkre. Beszélgessünk a gondjainkról, problémáinkról. Ha könnyítünk lelki terheinken, már nem is olyan nagy a probléma.

4. A szabadidő nem időpocsékolás! Amikor csak tehetjük, keressük mások társaságát, beszélgessünk, ebédeljünk emberekkel - és ha lehet, ne mindig ugyanazokkal a már rég ismert arcokkal: próbáljunk meg új barátságokat kialakítani!

5. Mindig legyen időnk arra, hogy lassan és nyugodtan étkezzünk! Munkahelyünkön az ebédszünetet használjuk ki, lazítsunk!

6. Érdemes kipróbálni a jógát vagy egyéb relaxációs technikákat. Sajátítsunk el egyszerű légzés- vagy nyújtógyakorlatokat - amiket bárhol, bármikor alkalmazhatunk.

7. Törekedjünk arra, hogy egyszerre csak egy dolgot csináljunk. A munkában állítsunk fel fontossági sorrendet, és tervezzünk előre ahelyett, hogy mindent az utolsó pillanatban csinálnánk meg.

8. Tanuljunk meg nemet mondani, ha már túl sok a munka, és nem bírjuk! Ne próbáljunk meg mindig mindenkinek megfelelni, mert ez lehetetlen.

9. Az ivás és a dohányzás nem old meg semmit. Mindegyikről le lehet szokni, és még jobban érezzük magunkat. Kávézás helyett igyunk zöld vagy vörös teát. Hiszen a túlzott mértékű koffeinfogyasztás növeli a feszültséget.

10. Testünk lényegesen ellenállóbb a stresszel szemben, ha elegendő vitamint, ásványi és rostanyagot, kevés zsírt, sok friss táplálékot és folyadékot kap. A drasztikus diéta csak fokozza a stresszt.

11. A nevetés az egyik legjobb stressz oldó! Keressük az alkalmat, amikor kiengedhetjük a gőzt, és bolondozhatunk. Legyünk együtt többet olyanokkal, akik megnevetettnek. Vagy legalább nézzünk vígjátékot a televízióban, vagy olvassunk szórakoztató könyvet.

12. A szauna közismert eszköze a stressz megelőzésének. A forró légfürdő, a hirtelen hideg víz edzi a szívet, csökkenti a vérnyomást és javítja a test vérellátását.