Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fogyj a csillagjegyed szerint

2009.06.13

Fogyj a csillagjegyed szerint

 

Kos (03. 21.–04. 20.)

A Kos jegy szülöttének határozottsága és magabiztossága a sportban is megfigyelhető, céljaiért hajlamos olyan elszántsággal küzdeni, hogy azt sem bánja, ha szervi károsodás éri. Rendkívül energikusak, legjobb, ha a napjukat frissen facsart gyümölcslével indítják, és nem kávéval vagy teával „pörgetik fel” szervezetüket. A nagy hajtásban könnyen stresszhelyzetbe kerülhetnek, ami hosszú távon ártalmas az egészségre – hogy lecsillapítsák kedélyüket, kortyolgassanak el nyugodtan egy csésze citromfű- vagy csalánteát.

 

TIPP: Mint minden Kos, bizonyára Te is hajlamos vagy gyorsasággal elfogyasztani az ételeket. Azt javasoljuk, add meg a módját az evésnek, ne habzsolj: hidd el, így az éhségérzeted is hamarabb csökken, s a jóllakottsághoz kevesebb táplálék is elegendő lesz!

 

 

Bika (04. 21.–05. 20.)

A Bikák alapvetően nagyon kényelemszerető emberek, akiknek fontos, hogy élvezzék az életet. Ha nem figyelnek oda a táplálkozásukra – ez gyakran megesik velük! –, és nem fordítanak időt a rendszeres mozgásra, ez testükön is nyomot hagy. Mivel igen kívánósak, hajlamosak nagyobb adagokat szedni tányérjukba a finom fogásokból, s ha már előttük van, meg is eszik azt. Elég nehéz őket mozgásba hozni, a Bikák ugyanis kissé lassúak – a csapatjátékok, a gyalogtúrák azonban kizökkenthetik őket megszokott kényelmükből.

 

TIPP: Hogy ne gyarapodj fölösleges kilókkal, étkezések előtt igyál egy nagy pohár hideg ásványvizet, vagy egyél meg egy tányér salátát. Segíthet a lassú emésztésen, ha kevés gyömbért fogyasztasz, mielőtt asztalhoz ülsz.

 

 

Ikrek (05. 21.–06. 21.)

Az Ikrek jegy szülöttjei igen aktívak, szeretnek és képesek is egyszerre több dologgal foglalkozni. A baj csak az, hogy ilyen helyzetekben könnyen megfeledkeznek szervezetük szükségleteiről, a rendszeres étkezésről és a megfelelő folyadékbevitelről. Nem szabad nehéz ételekkel „behozni a lemaradást”, ilyenkor tanácsos inkább zöldségfélékkel, gyümölcsökkel, salátával vagy főzelékkel csillapítani az éhségüket. A csapatjátékokat nem igazán kedvelik, viszont szívesen forognak társaságban, ezért a fitnesztermekben, squash- vagy teniszklubokban kedvükre való mozgásformára lelhetnek.

 

TIPP: Az Ikrek szerve a tüdő, így fokozottan veszélyeztetett vagy a dohányzás káros hatásaival szemben! Mindenképpen tedd le a cigarettát, ha ennek a káros szenvedélynek hódolsz!

 

 

Rák (06. 22.–07. 22.)

A Rák jegy szülöttjei az étkezések során nemcsak az ízekre és illatokra koncentrálnak, számukra fontos a megfelelő környezet is. Igénylik a szépen megterített asztalt, a színes szalvétákat, a kellemes hangulatot. Ha kapkodva kell enniük, vagy megzavarják őket étkezés közben, gyomruk máris reagál a történtekre. Hajlamosak a puffadásra, és időnként hasfájás kínozhatja őket. Érdemes előnyben részesíteniük a tejtermékeket, és havonta legalább egyszer méregtelenítő napot tartaniuk!

 

TIPP: Legközelebb az úszás vagy a tánc áll a szívedhez, amit már egészen pici korodban érdemes elkezdened! Mindez nemcsak azért jó, mert átmozgatja az izmokat, hanem azért is, mert általa levezetheted a mindennapos feszültséget, ami nem tesz jót érzékeny lelkednek!

 

 

Oroszlán (07. 23.–08. 23.)

Az Oroszlán szülöttek számára igen fontos a kényelem, a pompa, s ez étkezési szokásaikban is megnyilvánul: nem szeretik az egyhangú táplálkozást, az íztelen ételeket, a drasztikus megszorításokat. A túlzott igénybevételt a sportban sem tolerálják, szívesebben vennék, ha a fölösleges kilók maguktól, különösebb erőfeszítések nélkül távoznának. Egészségüket szolgálja, ha gyakran szerepel étrendjükben rizs, gabonafélék, szőlő, méz és magas vastartalmú ételek (pl. spenót).

 

TIPP: Az Oroszlánoknak különösen vigyázniuk kell a szívükre, ezért jobb, ha kerülik a stresszhelyzetet, illetve ha már abban vannak, igyekeznek enyhíteni azon. Tehetik ezt különféle teákkal, kényeztető masszázzsal és a szükséges alvásidő betartásával.

 

 

Szűz (08. 24.–09. 23.)

Nem túl gyakori, hogy a Szűz jegyében születettek elhíznak. Mindent aprólékosan megfigyelnek, ami körülöttük zajlik, s nincs ez másként az ételekkel sem: nem mindegy nekik, mi kerül a tányérra, szívesen összeszámolják az elfogyasztott kalóriákat, és tudni szeretnék, mennyi cukrot, zsírt stb. tartalmaz az ebédjük. Oda kell figyelniük a kiegyensúlyozott táplálkozásra, valamint arra, hogy az elfogyasztott ételek bővelkedjenek rostban (ajánlott számukra a burgonya, a sárgarépa, a karalábé, illetve a zeller).

 

TIPP: Minden Szűz hajlamos a túlzott idegeskedésre, s a feszültség észrevétlenül mindennapjai részévé válhat. Hogy ezt oldja, sétáljon nagyokat a szabadban, kiránduljon, vegyen részt egy jógaórán, vagy próbáljon ki meditációs-relaxációs technikákat.

 

 

Mérleg (09. 24.–10. 23.)

A Mérleg jegyűek nehezen tudnak ellenállni az édességek és a nehezebb ételek csábításának, ugyanakkor hajlamosak elhanyagolni a rendszeres mozgást. A sporttal egyensúlyban tarthatnák szervezetüket, különösen akkor, ha nem túlzottan megerőltető irányzatokat választanak – mivel fontos számukra a társasági élet, a magányos futásnál kedvezőbb számukra az edzőtermek látogatása vagy valamilyen csapatjáték. A táplálkozás terén legjobb, ha könnyű fogásokat is beiktatnak étrendjükbe, hiszen azokkal is jól lehet lakni.

 

TIPP: Most, hogy itt a szezonja, egyél minél több epret, málnát vagy szőlőt, kóstolj meg minél több alma- és körtefélét, részesítsd előnyben a gabonaféléket, a zöldségek közül pedig válaszd az articsókát, a spárgát vagy a hüvelyeseket!

 

 

Skorpió (10. 24.–11. 22.)

A Skorpió jegy szülöttjei az élet minden területén végletesek: semmit nem csinálnak fél gőzzel, amibe belefognak, azt hatalmas lelkesedéssel, szenvedéllyel, maximalizmussal hajtják végre. Igaz ez a fogyókúrára is – bár nehezen veszik rá magukat a megszorítások betartására, ha egyszer belefognak, akaraterejüknek köszönhetően véghez is viszik a diétát. Sajnos hajlamosak a túlzott falánkságra is, sőt az egyoldalú táplálkozás sem áll távol tőlük – ha valami a kedvükre való, képesek unásig azon élni.

 

TIPP: Figyelj oda arra, hogy rendszeresen és változatosan étkezz, most, hogy annyi friss gyümölcs közül válogathatsz, naponta legalább négyszer fogyassz belőlük nyersen vagy frissen facsart formában! A Skorpiók kedvelik a különleges ízeket, ezért fogyókúra alatt is színesítheted ételeidet pikáns fűszerekkel – egyetlen plusz kalóriát sem viszel be a szervezetedbe ezekkel!

 

 

Nyilas (11. 23.–12. 21.)

Az energikus Nyilasok számára évszaktól függetlenül fontos, hogy mindig mozgásban legyenek, s ezt leginkább a nyári hónapokban élhetik ki. Ha hosszabb ideig nem kapcsolódhatnak ki, nem szívhatnak magukba új ingereket, lehangolttá, passzívvá válhatnak, s ez felébresztheti nassolási vágyukat. Hogy megakadályozzák a fölösleges kilók lerakódását, próbáljanak ki minél több fitneszirányzatot, éhségérzetüket pedig csökkentsék gyógynövényekből készített teával!

 

TIPP: Ha fogyni szeretnél, mindenképp olyan diétát válassz, mely változatos menüsort kínál. A monoton, egyoldalú táplálkozást nem a Nyilasoknak találták ki – ha mást nem, variáld a salátákat alkotó zöldségeket, fűszerolajakat vagy önteteket!

 

 

Bak (12. 22.–01. 20.)

A Bakok igazán tettre kész és határozott típusok, akik reálisan szemlélik a világot, és amit a fejükbe vesznek, azt igyekeznek véghez is vinni. A sportban kitűzött célokért még testi épségük kockáztatásával is képesek küzdeni, ezért – bár számukra nehéz – meg kell tanulniuk fokozatosan emelni a tétet. A rendszeres étkezés számukra nagyon fontos, és a belső egyensúly fenntartása érdekében naponta legalább kétszer ajánlott meleg ételeket vagy italokat fogyasztaniuk.

 

TIPP: Ha fölösleges kilóidtól szeretnél megszabadulni, azt javasoljuk, kerüljön az asztalodra minél több meleg leves! A zsenge zöldségekből finom, tápláló ételeket készíthetsz, és nem kell magadra húznod a törölközőt a vízparton!

 

 

Vízöntő (01. 21.–02. 19.)

A Vízöntő jegy szülöttjei rendkívül rosszul tűrik a passzivitást, a monotóniát, mint az élet minden területén, a táplálkozásban és a sportban is szükségük van a változatosságra. Kedvelik a könnyű, mégis tápláló ételeket, ezért érdemes a napot gabonapehellyel, müzlivel vagy joghurtba kevert aszalt gyümölccsel kezdeniük. A különlegességeket a konyhaművészetben is előnyben részesítik, így szívesen belekóstolnak az egzotikus, pikánsan fűszerezett ételekbe.

 

TIPP: Mivel a megszorításokat nehezen viseled, a fogyást könnyebben érheted el rendszeres mozgással, mint táplálkozási megszorításokkal. A sport területén vigyázz a bokádra, a Vízöntőknek ugyanis ez sebezhető pontja!

 

 

Halak (02. 20.–03. 20.)

Érzékeny, már-már művészléleknek is tekinthetők a Halak jegy szülöttjei, akik az étkezést hajlamosak „hétköznapi” dologgá alacsonyítani és időnként háttérbe szorítani. Ez azonban nem tesz jót a szervezetüknek, fejfájást, gyomorpanaszokat okozhat. Mivel érzékenyen reagálhatnak a gyógyszerekre, jobb, ha a tüneteket megelőzik, és nem pirulákkal próbálják csökkenteni! Ha a baj már kialakult, orvosságok helyett inkább gyógynövényekkel vagy relaxációval próbálják enyhíteni fájdalmukat! Nem vonzzák őket a pikáns ételek, távoli országok ízei, szívesebben fogyasztják azt, ami egyszer már bevált.

 

TIPP: Jót tesz Neked, ha gyakran kerül a tányérodra uborka, tök, fejes saláta vagy articsóka, a gyümölcsök közül pedig a dinnyeféléket érdemes előnyben részesítened! Ha teheted, vízmegkötő hatása miatt használj minél kevesebb sót a fűszerezéshez!