Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A sikeres fogyókúra lépései

2009.05.20

A sikeres fogyókúra lépései

Csodatévő diéta nem létezik. Ahhoz, hogy egészségünk károsítása nélkül leadjuk a felesleges kilókat, sok időre és türelemre van szükségünk. Maradjunk a valóság talaján és tűzzünk ki magunk elé megvalósítható célokat. A sikeres fogyókúrához elengedhetetlen, hogy pontosan megfogalmazzuk, miért is akarunk a felesleges kilóktól megszabadulni. Szakítani kell azzal az illúzióval, hogy a fogyás valamennyi problémánkra megoldást hoz! Valószínűleg a fogyókúra végére sem fogunk úgy kinézni, mint egy divatmodell, de az egészségesebb testsúly mindenképpen hozzájárul önbizalmunk növeléséhez és a kellemesebb társas együttlétekhez.

A következő tanácsok betartásával hatékonyabban csökkenthetjük testsúlyunkat:

  • Legyünk türelmesek! Hosszú ideig tartott, amíg a kilókat magunkra szedtük, így a fogyás sem mehet egyik napról a másikra.
  • Súlyunkat hetente csak egyszer mérjük! 
  • Együnk rendszeresen - ne hagyjunk ki egyetlen főétkezést, de még tízórait vagy uzsonnát sem!
  • Soha ne vásároljunk éhesen!
  • Írjuk fel egy cédulára, hogy mit akarunk venni, és listánktól az üzletben sem térjünk el!
  • Ne nassoljunk éjszaka, és ne vacsorázzunk TV előtt!
  • Az ételt kis tányéron tálaljuk, így az adag nagyobbnak tűnik!
  • Ha nagyon ehetnékünk van, foglaljuk el magunkat valami mással!
  • Tűzzünk magunk elé pontos célokat, például, hogy hány kilót akarunk lefogyni egy hónap alatt. Ha sikerül, jutalmazzuk meg magunkat!
  • Tornázzunk rendszeresen!
  • Az ajánlott mennyiségnél ne fogyasszunk több alkoholt!