Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


5 tipp hogy mindig mosolyogj

2009.05.19

5 tipp hogy mosolyogj!

Meglátod, a világ is visszamosolyog rád!

Ha arcodról derű és jókedv sugárzik, környezeted sokkal szebbnek lát. Összegyűjtöttünk néhány apró fortélyt, ami segít, hogy megtaláld a belső harmóniát, és elégedetten mosolyoghass a világra!

 

Jó pontok

Ha nincs időd arra, hogy masszázzsal kényeztesd magad, az alábbi egyszerű fogásokkal elűzheted a rosszkedvet. Nem kell hozzá kézügyesség, tegyél egy próbát, ezek a mozdulatok bárhol kivitelezhetők! Jobb kezed hüvelykujját fogd közre bal kezed hüvelyk- és mutatóujjával, húzd rajta végig, majd ujjbegyedet körkörös mozdulatokkal masszírozd 20 másodpercen keresztül. Menj végig az összes ujjon, a gyakorlatot zárd bal kezed kisujjával! Kitűnő bánatűző, ha fél percen keresztül, finom ütéseket mérsz ökölbe szorított kezeddel a két mell közötti területre. Sokat segíthet az is, ha behunyod a szemed, és hüvelykujjad belső szemzugodra szorítod. 10-15 másodpercig maradj így, majd legalább kétszer ismételd meg!

 

Ússz a boldogságban!

A tejszínnel, tejjel vagy mézzel készített illatos fürdőkkel nemcsak bőrödet teheted szebbé, hanem lelkiállapotodat is kedvezően befolyásolhatod. Bánat ellen kiváló, de azoknak is ajánlott, akik épp a fellegekben járnak: egy teáscsészényi langyos tejhez vagy tejszínhez adj 10-15 csepp narancsvirág-, mandarin-, citromfű-, jázmin-, geránium-, rózsafa-, szantálfa- vagy fahéjolajat – ezeket akár keverheted is, de akkor olajonként 4-5 cseppnél ne használj többet! –, és az így nyert keveréket öntsd kellemesen meleg fürdővízbe. Alapként akár 4 evőkanál mézet is választhatsz, az olajok ebben is rendkívül könnyen feloldhatók.

 

Jókedv kortyonként

A tea jótékony hatása régóta közismert. A testi bajok mellett lelkednek is gyógyírt jelenthet, ha a megfelelő típus kerül a bögrédbe. Válaszd a zöld teát! A kávéval és a szintén közkedvelt fekete teával szemben élénkítő hatását elnyújtva fejti ki, így tovább élvezheted azt. A gyógyteák közül a nyugtató hatású citromfűből készített főzet elűzheti a borús hangulatot, ugyanígy a levendulatea is, és kiváló hatást érhet el, ha ginszenggyökérből készített teát fogyasztasz. Ez utóbbi nemcsak hangulatodat javítja, hanem az immunrendszert is erősíti, és erre a téli hónapokban mindannyiunknak szüksége lehet.

 

Színes egyéniségeknek

Nemcsak a falak, de a ruháid színe is befolyásolhatja azt, hogy érzed magad egy-egy napon. Szomorúság ellen a napsárga színt ajánlják a szakemberek, legjobb, ha lakásába és munkahelyedre is magaddal viszed a jókedvet: válassz meleg színekből álló képet a falra, kedvenc fényképeidet keretezd napsárga keretbe, és helyezd az asztalra. Különösen jó, ha szert teszel egy kellemes árnyalatú ágyneműre, és lefekvés előtt sárga színű gyertyákat gyújtasz a hálószobában (de elalvás előtt sose felejtsd el elfújni azokat!) Egyél minél több élénk színű ételt, és a terítésnél is gondolj a színek erejére: sárga színű tányérról egyél, használj mintás szalvétát és terítőt, kerüljön az asztalra virág, gyümölcstál vagy más, élénk színű tárgy!

 

Szomorú vagy? Igyál!

Persze nem alkoholfogyasztásra ösztönzünk, hanem arra, hogy kipróbáld az alábbi receptet, melynek hozzávalói kedvezően befolyásolják hangulatodat. Fejenként fél liter tej, ugyanennyi tejszín, 2 evőkanál méz és 2 csepp illóolaj kell az elkészítéséhez (ez esetben az olajok belsőleg fejtik ki kedvező hatásukat). A hozzávalókat keverd össze turmixgépben, és tálald hidegen. Használj citrom-, fahéj-, szegfűszeg- vagy narancsolajat, ízlés szerint. Ha nincs időd arra, hogy kipróbáld a turmixot, figyelj oda arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyassz – lehetőleg ásványvizet, gyümölcslevet vagy más, koffeinmentes italt –, ugyanis a szomjúság energiát von el a szervezettől, ennek eredményeképp fáradékonyabbá, nyűgösebbé válhatsz.